måndag 23 november 2015

Adventspyssel

JAG ÄR INTE DIREKT NÅGON pysslig person men något jag tycker är riktigt roligt är att göra dekorationer/arrangemang av levande material. Idag efter jobbet skred jag till verket med adventsprojekt nummer ett: En dörrdekoration som är tänkt att inte bara pryda ytterdörren utan också att formellt signalera till omvärlden att det kommer att bli jul även i det här lilla huset.
Materialet hade jag samlat in redan igår vilket var tur eftersom det var svart som natten när jag kom hem på eftermiddagen.


Grönt ståltrådsnät klipptes ut och formades till stommar.


"Grundklädseln" utgjordes av gran- och tallris.


När stommen täckts med ris återstår det roligaste: 
Att ge dekorationen sin specifika stil.
Roligt och svårt eftersom det inte alltid är så enkelt att bestämma sig för vilken karaktär densamma ska ha.

Enkel och naturlig (fröställningar av gullris, vintergröna, nypon och aromaäpplen)...


Enkel, naturlig och julig (som ovan plus tomte och röda band)....



Eller kanske lite "american style" (guldrosetter och glittriga julgranskulor)...



Jag kunde faktiskt inte bestämma mig ikväll och beslutade mig därför att sova på saken. Vem vet, kanske dyker det upp ännu fler dekorationsidéer imorgon! Tilläggas bör att materialet jag samlat in bara räckte till en dekoration; ett enligt min erfarenhet inte helt ovanligt scenario när man ska göra kransar och annat.

En god natts sömn önskar jag er!

Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar