torsdag 29 oktober 2015

Blommig fredag

"FÄRGEXPLOSION" ÄR RUBRIKEN FÖR veckans blommiga fredag. "Vad ska jag välja att visa upp?" tänkte jag när jag såg vilket tema som var aktuellt. Det kändes inte så lockande att gå ut och fotografera träd med höstfärger eftersom sådana bilder dyker upp överallt så här års. Nej, istället föll valet på att visa upp bilder på mina fantastiska rosor som gör att hela trädgården exploderar och vibrerar av färg under några veckor i slutet av juni och början av juli.

Tänker varje år att jag inte ska skaffa mig flera rosor - många av dem kräver ju en hel del skötsel från vår till sen höst. Men så står jag där ändå ett par gånger varje vår/sommar/höst med en ny ros som jag bara inte kunnat motstå. Min kära mor som är 88 år har en gång sagt att jag är en "plant-shopoholic" och som ni säker vet så har mödrar för det mesta rätt...

Här kommer en kavalkad av några av mina skönheter:








Min absoluta favoritros är "New dawn" och därför föräras den två bilder - en från i somras och en som är tagen för bara någon vecka sedan.





















Man mår verkligen gott av att tänka tillbaka på sommarens färger och fröjder - vill ni se fler "färgexplosioner" så klicka här: blandrosorochbladloss.blogspot.se



Lev väl i höstmörkret!

Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar